Jag kunde varit du

Hur vet man om man är ensam i världen?
Kan det vara när man ser hur alla andra har erfarenheter jag inte har, har levt liv som jag inte har, har skrattat som jag inte har? Allt jag har gjort är att sitta här, och tittat ut genom fönstret. På min för låga, svartsprayade egentligen blåa plaststol med hjul, framför laptopen på det utdragbara bordet som sitter fast under sängen, och vrider huvudet åt vänster lite då och då för att titta ut. Ibland ser jag solen, ibland ser jag skugga. Ibland ser jag skuggan övergå till sol! Ibland tvärt om. Och när jag tittar ut så sjunker jag in i musiken. Låter den bedöva mig och jag är ensam i världen.

Nu är solen lycklig, och jag vill gå ut och fylla mina lungor med den.
Men jag gör inte det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

HEJ, JAG ÄR EN SUPERHJÄLTE! Och jag tycker om att fotografera, måla, skulptera, träna och laga mat. Fester
och vänner tar upp mycket tid med, all
tid faktiskt för att vara sådan. Det här
är mitt liv, hoppas ni finner det intressant.

tumblr
deviantart
facebook
E-mail: [email protected]


bloglovin